KAd RAYA ITU NOSTALGIA

salam..

hai readers.. dah sahur??? ape menu sahur??? nasi kicap telur???haha.. dulu kecik2 makanan utama nasi kicap telur.. sampai beso pun cam tu lah gamak nye.. pagi ni tergerak hati nak mencoret sesuatu kat belog ni pasal kad raya.. ni sume k.ika nye pasal la..Qaseh pun sama.. saje jek nak kite ni terimbau kembali zaman kanak2 dulu.. kad raya tu lambang kasih sayang tau..jom kita role kembali zaman menerima kad raya dan menghantar kat raya.. sebelum tu korang boleh la terjah entri nasib sekeping kad raya dan entri abang posman mana kad raya saya ok..

dulu kad raye yang kite terima semuanya dari kawan2 dalam kelas.. jadi tak payah la cari abang posman tanya mane kad raye kita.. kalau sekali dapat kad raye, kawan2 lain pun nak bagi kad raya jugak.. ada yang sedih tak dapat bagi kad raya sebab esoknya dan abis sekolah.. hukhukhuk...koleksi kad raya kita ni tak banyak pun.. tapi cukup la boleh tunjuk kan anak2 nanti, eh mak kau ni dulu dapat kad raye dari kawan2 mak.. kau ade??? hahaha.. sabo je anak aku nanti kan..

ni antara koleksi kad raya kite..

bila dah mencoret sesuatu dekat kad raye ni.. macam2 nak tulis.. paling cannot go bila tanya baju raya bape pasang? nanti raye datang lah uma.. rugi tak datang umah.. kuih raye banyak tak buat?? macam2 lagi lah soalan2.. sebaik tak ada yang ajak raya nanti beli kabait, paip tiub, tin kosong, kapas.. waaaa.. main meriam tanah wooo.. nampak nye adik aku jek yang line2 meriam ni.. x pandang lagi dah mercun bola ape  lagi mercum pop pop.. bila nak tulis kad raya, mula la nak letak pantun sana sini..

ketahuilah yang kad raya mu ini ku tak akan buang..
tak cukup satu kat kad........

kat belakang sampul pun dia tulis skali..
kalau la awk tau awal2 awak bagi kite kad ni pun kita da senyum tau..

ha tengok.. pantun lagi.. ni dekat bahagian depan pulak..
memang gila pantun ni..

ada lagi pantun yang memerli.. tapi lite dulu kurus ok.. slim melim jek.. kite tak gemok macam sekarang.. dulu kite budak comel tapi ganas.. keganasan kite tu la wat kite ni kurus tau.. dulu kite macam nasi kicap telur jek.. tu yang selim jek.. eh eh eh.. ni apesal lahin macam jek..ok jom tengok kad seterusnye..

tengok la.....awak.. kite ni masa pose ke masa raye ke.. kurus jek tau..
saje le tu nak mendengki kan..

ok yang ni memang kita.. kita sangat selim lagi comel tau..

haha.. ok ada lagi kad raya yang memang iklah hati lutus suci dari jiwa nurani.. orang dok beli kad raya ekau boleh rerajin pulak buat sendirik??? ada kawan ni memang rajin la.. bagi aku kad raya yang di wat sendiri.. ade gambar baju raye.. leceh weh nak gumting baju raye..ape pun maceh la bebanyak..

tengok tu..rajin lah wat kad raye sendiri.. terharu sob sob sob jek..

tapi semua kad raya tu datang ni dari girl friends la.. mana ada orang laki nak kawan dengan kita ni.. muke belasah orang jek kan.. tapi akhirnye ada jugak orang laki nak kawan dengan kite.. nak this is kad raya paling istimewa buat kite. nak tengok tak??? eh tak pe la.. eleh.. 

santek kan..

apa pun, kad raye ni semakin di lupakan.. abang aku cakap, ofis die masih gunakan kad raye.. tapi akak aku cakap, kat singapore dah tak jumpe da kad raya ni lagi.. tapi bagi aku, kad raye ni lambang nostalgia.. bila dah tua nanti kad raye zaman muda tu la yang akan di belek2..di kenang2..

P/s : malam tadi abang aku datang tolong anyam ketupat..kah3.. ringan sikit beban yang di tanggung..

dia wat ketupat sate..alo comel nye ketupat leper..


4 comments:

Emmy Nur said...

amboi byk nye kad raya...
kad raya sape bg tu? siap ade tahun lg tu...

aishah rahman said...

haha..kad raye pakwe bg.. nak bce x???

zUlaikha rAzak said...

HAHAHA..gado laa korang...eca..mgkin kwn2 eca ade bakat berpantun yg harus diketepidepankan.:D

aishah rahman said...

akak..ape pnye pilik la kan..jom bpantun jgak..