APABILA PUTERI MARAH..

salam..

hai pembaca budiman.. sedar tak sedar dah hampir setengah bulan kita menjalani ibadah puasa.. terasa masa kali ini sungguh panjang.. kan.. korang sedar x?? harap selagi baki ramadhan yang ada ni, korang dapatkan lah segala keistimewaan dalam bulan mulia ni.. tak rugi, malam berbaloi.. kalau boleh dapatkan khatam Al-Quran dalam masa puasa ni.. pasti satu kepuasan dan ketenagan yang korang boeh dapat..

malam ni aku nak cerita soal satu2nya perasaan yang sangat sensetif dan boleh mengakibatkan kesan yang buruk.. perasaan itu adalah marah.. marah adalah merbahaya.. siapa tak pernah marah??? tipu3..cepat mengaku yang kau ada perasaan marah terhadap sesuatu yang buat korang bengang.. tapi bagaimana korang hadapi masalah marah korang tu??? jom baca apa aku buat bila aku marah..

*powerpuffgirl - dulu masa aku agak ganas dan kasar, aku akan lepaskan marah aku pada orang yang aku marah tu la.. hamek kau penyepak dan tumbukan padu.. berkecai muke kau.. yup.. tu la puteri masa kecik2.. asyik nak tumbuk orang jek.. nak jenjalan kat kawasan kampung tu kayu kat tangan tok sah cite lah.. sentiasa ada kat tangan.. habis di bantainya siapa2 yang kacau.. terimalah penagan padu dari ku..
* diam - cara lain aku lepas kan marah dengan diam.. kalau ada ketegangan yang berlaku dan aku tetiba diam.. diam terus tak berkata.. tu tandanya aku tengah marah.. bila aku diam, aku langsung tak akan dengar kata sesiapa.. dan tak akan jawab apa orang tanya.. ayo macam mana nak buat ni..ok tengok apa yang berlaku lepas tu..
 * menangis - bila aku terus diam tetiba orang datang tanya kenapa kenapa kenapa... boommmm!!! akhirnya air mata suci ini meleleh tanpa segan silu.. tapi malu weh bila menangis ni.. nangis depan pakwe pun mintak jauhkan.. mana boleh tahan weh bila tengah marah tu tak nangis. kompom lah nangis..
* gigit bantal - ha ni dah macam drama melayu cintan cintun.. kalau marah sangat aku akan amek bantal sembam kat muka dan jerit kuat2.. sambil gigit.. kompom segala benda terlekatkan.. pehhh!! ok ni salah satu cara orang tak aku apa berlaku pada kita..
 ada lagi lah.. tapi ni la yang posible orang yang marah akan buat.. series, aku tak pandai nak marah depan2.. nak maki hamun.. bibir ni terkunci untuk semua tu.. jadi, ni lah yang berlaku bila aku marah.. paling tak best bila marah aku akan bawak moto dan drive kereta selaju mungkin.. tak bagus kan.. tapi lepas ni aku bagi tau cara baik untuk tenangkan hati yang marah..

p/s : adakah aku sedang marah.. oh pastilah tak..
 

No comments: