HAKIKAT TAHUN BARU MASIHI

salam..

malam ni sure aku tak boleh tidur.. tapi aku akan pastikan 2 jam sebelum mereka pang pung pang pung buat bingung, baik aku tidur.. supaya tiba masanye mereka countdown aku dah lena di buai mimpi.. so, tak sah kalau tahun baru ni dengan azam baru kan.. ada jugak katanya nak lunaskan azam lama.. tapi ingat tak nabi pernah cakap??

yang semakin menghampiri kita adalah kematian dan yang semakin menjauh dari kita itu adalah perkara lepas..
so, azam lama biarkan yang lama.. mungkin kita ada lambaran baru.. tapi, hakikat yang sebenarnya, esok bila kita bangun tidur, segalanya sama.. macam hari2 biasa.. kan3.. tetap meneruskan perkara seperti biasa.. mungkin semangat baru.. err ada tak semangat dia sama aje dengan hari2 biasa.. itu aku lah.. isnin nanti tak ada apa yang berbeza.. tetap kerja macam hari2 biasa..

 oh pelissss.... kenapa aku sangat2 tak suka dengar bunyi letupan bungan api??
tak ada yang meriah apabila dengar letupan bunga api selain hari raya dan puasa..
suasana nya lain sekali..

errr sebenarnya apa point yang nak di cakap kan??? errrrrrrrrr...........
hihi.. haishh ketawa pulak.. ada dua benda aku nak cerita.. nak cerita mana dulu ekk??? mm pasal azam tahun lepas la..

haa, tahun lepas aku cakap pasal makanan.. dan Alhamdulillah, azam aku tercapai.. dalam masa setahun, aku boleh maintain berat badan kurang dari 55kg.. apa???? 55kg???? ni anak beruang ke anak gajah??? orang paling2 pun tak nak lebih dari 45kg kan3.. baik mengaku cepatan..!!!

kira ok apa.. aku kan gemok.. so, kurang dari 55kg tu ideal ape.. BMI aku 21 je ok.. ideal kan.. so alhamdulillah.. tercapai juga untuk maintain berat badan.. tapi tetap juga jeles dengan keadaan diri yang dulu.. kurus kiut miut.. mungkin ade orang cop kering kudung pun ade.. tapi dulu selekeh serabut.. nama pun budak hingusan.. kah3.. apa pun still ingat, benda dulu2 tetap semakin menjauh.. yang ada hanyalah sekarang.. sila move on..

macam semangat sangat kan..

ok tu cerita first.. dan aku yakin.. memang majoriti perempuan inginkan berat badan yang ideal.. kalau boleh nak kurus2.. baru pakai ape pun ok.. tak nampak cacat pada pandangan.. nak tau cerita apa lagi??


haa siapa tau bukuk ni???? ok buku ni realease tahun lepas.. dan aku pinjam pun tahun lepas.. u all know what?? habis STPM baru aku boleh baca buku ni.. tak sempat kata nye nak baca time2 sekolah.. siapa yang dah baca??? siapa yang dah khatam??? ada komen???

haha.. memandangkan dah nak masuk tirau 2012 ni.. aku pun nak ajak siapa2 saja lah yang rasa belum baca buku ni sila la baca.. pernah tengok cerita 2012??? haa aku tak pernah.. haha.. aku nak korang baca sebab korang boleh tau sendiri kajian2 yang orang buat mengenai kiamat.. dan sebagai manusia pun, kita tak akan boleh maramal bila kiamat..

sesuai sangat la di baca pada tahun ni kan.. kita boleh tau, kenapa segelintir kaum manusia meramai tarikh kiamat.. macam mana diorang maramal.. betul ke kiamat 2012??? jawapan nya ada dalam buku ni.. buku ni membuka mata semua manusia yang boleh baca tulisan bahasa melayu.. haha.. da banyak tulis?? ok la stop kat sini..

kat sini jugak nak ucap kan selamat tahun baru 2012 ke pada si dia yang sedang bertarung dalam dunia peperiksaan.. chill up dear.. doa ku mengiringi kejayaan untuk mu.. (",)

4 comments:

pinkysh aQuiela said...

cmne nak maintain ? nak kurus please.... :P

Unknown said...

haha..cm ne ekk??? mkn ikut time la..lg pn dulu kan sklh.. aktif.. ni dah tak skolah dah tak aktif susa kot nk maintain..

qila skola mst bleh maintain..haha

Emmy Nur said...

nk kurus jugak..bole bg tips?
nk bace buku tu jgak!

Unknown said...

eiii...awk ni kn..ske kn perli kt..

eh..lupe nk mention pemilik buku tu..hikhikhik..