EXPLORE THE JOURNEY

salam readers..

hai...lama nya menyepi tanpa sabarang khabar berita.. ok sebelum ni aku merantau ke batu layar..tapi aku tak cerita pasal tu.. sebab macam2 kejadian aneh disana dan nasib MALANG meminpa aku sepanjang berada di sana.. memang pada awal nya tak nak pergi..tapi apa boleh buat..

ok baru2 ni aku pergi lawatan ke Perak under pengawas.. nama lawatan ni Explore The Journey.. memang explore abis weh sampai aku demam2 nih..ehem!!! baru baik demam ni..kebah2 lagi badannya..
ok mai tengok cacatan lawatan besama gamba2 terpilih dari nset aku..

29 mei 2011
pukul 9 malam bertolak ke sekolah.. berkumpul disana sementara tunggu bas sampai dalam pukul 9.30 malam gitu la.. bas seterusnya bawa kami ke JB Central, dimana stesen KTM *kerata api tanah melayu la weh* berada.. tepat pukul 11.45 kami bertolak menaiki kerata api..
beg kanak2 nak travel..

30 mei 2011
sampai ke KL Central pukul 6.00 pagi.. masa tu siap2 untuk solat dan sarapan.. kira2 pukul 8.00 pagi baru bertolak terus ke perak.. ketapi berhenti pada pukul 12.00 tghari di stesen Batu Gajah..dah sampai..dah sampai..!!!!

tempat pertama kami pergi KELLIE's CASTLE
sebuah tempat bejarah malam di Perak ni..setiap pelosok istana ni boleh dilawati..dari bawah tanah sampailah ke puncak paling tinggi di istana ni..
pintu masuk istana..banyak pintu masuk sebnanya..

antara puncak di istana ni..

dari bawah..ada lagi tingkat lebih atas..

loroong berhantu..

tempat seterusnya gua tempurung..
dalam gua tempurung ni terdapat macam2 benda yang tak expect ada kat dalam tu.. terdapat bentuk2 haiwan yang terbentuk secara semula jadi hasih dari pembentukan staliktik..kami kena daki lebih 1000 anak tangga dalam gua tu...penat kau tau tak..turun berat badan mak..

keadaan di dalam gua tempurung..

kesian.....

seteusnya kami ke kampung sayong dimana tempat membuat labu sayong di jalankan.. waahh....terceruk dalam kampung beb..lama gila nak sampai.. di situ kami dapat belajar cara buat cik labu tu..ada demo sekali.. dan yang paling seronok dapat cantik kan cik labu..*eh ni da ciap punye la..xde masa la kau nak buat dari awal..tinggal nak cantikkan jek..*
tu la cik labu yang kami kena cantikkan..

sila pastikan wajah2 suci masing2..

 ni la cik labu yang da di cntikkan..
santek tak???

setakat tu jek tempat yang kami pergi..selebihnya kami pergi masjid ubudiah tunaikan yang wajib..dan terus ke tempat penginapan hotel bertaraf 2 bintang..kah3...kami menginap di asrama SMK DR BURHANIDIN.. patut la dapat banyak sponsor...nama pengetua dah...


malam tu kami round2 kat pekan taiping yang ada tesco dan taiping sentral.. beli stok makanan untuk esok hari..

31 mei 2011
seawal 6.30 pagi dah tercongok kat luar dorm..tapi cikgu dan budak lelaki tak bangun lagi.. peh.. amat panas dan hot.. pukul 7 kot diorg baru bangun.. macam nak bagi jeritan loceng paling hiba ni.. pagi yang mendamaikan *mata ke atas, tangan ke bahu* kena buat senaman pagi.. waa.. sakit badan weh..
3 cikgu comel yang sporting..

tempat pertama pagi ni kami ke tapak kubur apa ek nama die??? lupa lah.. heee....

 ni kubur army kristian..

ni tugu kot..tembok nama tempat ni..

tempat seterusnya kami ke zoo taiping.. ni tempat cannot go la kawan.. kami ada explorace kat citu.. dia bagi klu guna kompas dan dapat kan klu lagi.. peh.. tak dapat nak nikmati haiwan2 comel.. dapat penat.. dapat no last lak tu..kah3.. cannot go la.. gamba??? ape??? gamba??? memang tak ada.. sebab tak ada la..

dah penat2 tu kami terus ke bukit merah..di situ kami ke pulau orangutan, water park dan ecopark..weh.. penat la nak taip..dari pagi samapi sekarang tak ciap2..kah2.. k la.. korang tengok gambar jek k..

 ni max..eh mike kot..haha..sejak bile ko ilang ingatan ni nyah..

 baby orangutan..haha so cute..pakai cawat lagi..

 ni kat ecopark..just amek gamba jek..

 ni dah lepas main air..nak balik dah..

 dalam dewan makan besama bedak kecik..

 ni hilman si budak lincah..
adik cikgu emyrah..

ni nak balik JB..di stesen KTM perak..bye Perak...

jika hari ini berlaku tanpa sesuatu yang indah, muhasabah diri..jika itu lah yang terbaik untuk diri..

p/s : aku nak tukar header lagi..lebih kreatif..

AisHaH@Eca/photo..editor

1 comment:

Bisikanh said...

hehehe..die pun dah post dah..haha..
dalam banyak2x gambar..saya paling comeylkan,haha...

Psst***tukar kan header awok sakali boleh??haha