DAY 2 : 10 PERKARA AKU SAYANG

salam readers...

semalam sedih.. sekarang pun masih sedih lagik.. tapi doa la banyak2 supaya terbuka hatinya untuk meneruskan penulisan kreatifnya..

ok 10 perkara yang aku sayang..

1. Setiap manusia wajib sayang tuhan..Allah.. kerana dia yang mencupta kita..dia juga yang akan kembalikan kita.. tanpa dia, kita tidak mampu untuk hidup.. kita tak mampu untuk menghadapi segala dugaan walaupun cuma sekecil zarah masalah..Dialah segala-galanya..
2. Sayang ibu bapa sampai ke syurga.. mereka yang telah memberikan kita kehidupansebagai seorang anak.. memberi kita pelajaran tapi tak pandai-pandai.. memberi setiap apa yang kita mahukan, tapi apa balasan yang mereka dapat..ok tak nak cakap banyak2..nanti leleh kat cini tak boleh nak cerita lagi..
3. Sayang pakwe.. eh apesal jiwang sangat ni??? ala tipu la kau kalau tak sayang pakwe.. kan3.. dia penyayang.. dia selalu ambil berat.. dia tegas.. dia romantik.. dia garang.. dia manja.. sentiasa bersama..setia keakhirnya..haisshh.. tak nak la cakap lebih2.. rindu la pulak..
4. Satu benda yang aku sayang iaitu semua hasil pemberian dia.. tak terucap pada kata2.. tak terkira pada setiap nombor.. terlalu berharga.. izinkan ku bersamanya hingga akhir hayat ini..
5. Kawan, mereka yang bersama ketika di sekolah.. membantu dalam pelajaran.. saling berinteraksi.. bertukar pendapat.. dan suka mengutuk..aku sumpah kau jadi BMW nk???
6. Aku sayang pada hati.. sebab hati lah adanya kasih sayang.. sebab hatilah adanya dendam benci.. sebab hati la ada syurga neraka.. sebab hati lah itu yang terjadi sekarang..betapa pentingnya hati dan perasaan..haisshh!! T__T
7. Minda menggerakkan manusia untuk berada di mahmudah atau mazmumah.. tapi tu la.. diri ni masih lagi nak buat benda tak baik.. minda yang di sayangi.. tolong mainkan peranan anda..sekian.
8. Sayang pada ilmu.. kalau nak jadi orang yang berjaya dalam pelajaran kena lah sayang pada ilmu.. eh, ilmu rumah tangga boleh sayang tak?? haippp!!!! apehal kau tanye soklan tu? next question plzzz!!
9. Aku sayang pada warna2 kehidupan.. awat nyah lain macam jek ayat??? maksudnya, setiap yang berlaku yang memberi manfaat dan kebaikkan yang meningkatkan pahala aku sayang.. supaya aku akan cuba meningkatkan lagi mutu ibadah yang suci..
10. Saya sayang cinta.. erk?? apekah??? mu jiwang lagi ye??? haishhh....
ok tu la antara perkara yang aku sayang dalam berdepan dengan hidup duniawi ni.. walaupun banyak duagaan dan cabaran, yang paling penting kita patut sayang diri kita.. kerana diri kita yang akan membawa kita ke sempadan benar atau salah..daahttp://www.emocutez.com

AisHaH@Eca/photo..editor

4 comments:

zUlaikha rAzak said...

awak syg sy x?ngeh3

aishah rahman said...

sy syg sbgai cinta sy..yg ke 10 tu..heee..bleh x cm tu??

tassyanatassya said...

awak!!!saya nom berapa??hehehe

aishah rahman said...

awk no no bape??10 bbleh??hehe