CERITA DI KUALA BERLUMPUR

salam..

hai ape khabar..cepat cakap kabar baik..sekarang!!!!!!!  ko kenapa jie tetibe jek.. masuk air ke jie?? ok da lama tak mencoret sesuatu kat blog pink ni kan.. mesti pembaca tegar sentiasa ternanti2, tertunggu2, tercari2 entry2 baru dari aku..ce wah ayam cam mentak kena baling dengan batu.. ok la..harini nak cerita pasal trip sambil belajar kat KL.. sape tau kat KL ade ape?? ok sape yang tak tau tu sila terju bangunan dari aras ground..

mari dengar cerita ku..dari hari pertama hingga hari ke 3..actually cecah jugak sampai 4 hari..selasa malam 14 jun pukul 1 pagi dah mula gerak ke KL..naik bas..duduk sebalah kakak busuk..sampai ke KL dalam pukul 8 kot..

15 jun 2011
tempat pertama kami pergi adalah Universiti Malaya.. kami ke Fakulti Ekonomi dan Pentadbiran.. di sebabkan naib dekan tak ade, so pembantu dia yang bagi taklimat..Pn.Zura.. comel weh..cam Jue Aziz.. kemudian kami ke Kementrian Belia dan Sukan.. kami di beri taklimat mengenai pentadbiran dan aktiviti yang di anjurkan dalam kementrian ni..ok lepas tu kami ke Istana Kehakimah di mana terletaknya mahkamah di dalam nya.. di sana kami ke dewan persidangan, perpustakaan kehakiman, muzium kehakiaman dan mahkamah rayuan..dalam mahkamah rayuan kami dapat merasaai bagaimana sesuatu kes di bicarakan.. aku duduk di kerusi pihak pendakwa raya..teringat cerita mandatori.. lepas tu baru kami check in kat UM.. menginap di hostel luar UM..satu2nya hostel yang berada di luar UM..
di UM.. 

ehem..hello2..roger2..di kementrian 

di mahkamah..

aku cuba mengshort kan cerita..malam tu kami gi makan malam..lepas makan malam tu cigu bawak kami ke petaling street..gila ke ape?? mahu migrain aku gi situ..memang tak ah aku nk membeli belah..dok tunggu bas bila nak sampai..sampai jek bas terus masuk dan tidur..ok gudnite..

16 Jun 2011
tempat pertama pagi tu kami ke parlimen..ok kat parlimen di nak cita banyak kurang..kami dapat tengok ahli dewan rakyat bersidang.. dalam tu memang kecoh betul..yang tak puas ati.. yang maki hamun nya..macam bukan wakil rakyat la..dalam kata lain, tk matang sungguh..memang lawak2..ahli pembangkang keje nak bangkang jek..ape pun tu la situasi sebenar..pk lepas tu kami ke Kementrian Pelancongan Malaysia.. kami di beri taklimat la macam biasa.. lepas tu kami di sajikan dengan persebahan kebudayaan..aku nak uplod video tapi kompom la lambat..31 minit weh..dalam ramai2 penari tu aku dapat tahu salah satunya adalan penari mari menari..patut pun perfect..lepas tu kami ke KLCC Skybridge..mesti la jakun sebab bekan senang nak dapat naik ke sana..hehe..ok last pada hari dapat pergi Berjaya Time Square untuk sesi bebas..roger sorang kakak ni..tapi dia dah ada kat uma..baru ingat nak jumpa..belum ada rezki..tak ape lah..
di parlimen 

pintu masuk skybridge.. 

post comel dari ku..kah3..

17 Jun 2011
kami bersiap2 nak blik..sebelum tu kami ke RTM dulu..kat rtm tu kami belajr banyak benda..macam mana orang kena tipu..kah2..means macam mana sesi penyiaran berlaku..kami jumpa artis yang kebanyakkannya aku tak kenal..alu kenal anne ngasri jek..kah3..ape pon tak bleh..ok destinasi terakhir kami adalah ke Perpustakaan Tun Sri Lanang di UKM.. dalam perjalanan pulang kami mencari konklusi daripada perjalanan kami..cikgu pun turun menceritakan bagaimana mereka bolhe ke peringkat menara gading..
cigu zaleh dah sampai master..
cigu rozila dalam perancangan nak buat phD..
cigu Azlen akan grad master..
cigu saravanathan dalam perancangan nk buat master..see..mereka tak henti sampai degree semata2..

nak cerita apa lagi???heee..nantikan cerita lain ok..bye..




AisHaH@Eca/photo..editor

2 comments:

zUlaikha rAzak said...

hamboi2..sakan nampak jalan2.haha

eca....best gile!akk yg duk kl pun byk tmpt yg eca g akk tak jejak lagi ok?grrrfra

Unknown said...

indahnya dpt jmpe akak time tu..bila lg kah dpt bersua muke???

try la pegi..best jgak la..tp trip jenjalan akak lg best..jelex jelex..