Ketenangan yg aku cari.....Alhamdulillah (",)


fuh2..helo2..test suara 1 2 3..oh..ok2..ada pun..
saja testing lama gila x update belog..bersawang2 dah..
tapi rasa nya post kali ni me nyentuh soal keagamaan..tacing ni..

PERKHEMAHAN IHYA' RAMADHAN
TARIKH : 1-4 SEPT 2010
TEMPAT : KEM TASEK UTARA
PESERTA : 129 ORANG (pelajar form4 dan form6)
PERINGKAT : NEGERI

adoi..ni nak buat laporan perjalanan ke minit mesyuarat ni?? mm sebnanya aku pergi kem ni menggantikan rakan yang tidak dapak turut serta.. zahid pun pergi jugak.. dia pun ganti orang..
aku ganti afiqah dan zahid ganti faiz..setiap daerah menghantar 5 buah sekolah untuk menyertai program ni..permas jaa pun tidak terlepas juga.. ramai kawan dari segamat, muar, kluang.. hai kire dari setiap daerah la..

nak aku cerita tentang program yg d jalankan???nak3???
1 sept 2010
-aku dan zahid sampai ke tempat kem dengan uztaz fauzi..daftar la dulu..pstu serang barang2 beharga(paham2 la ye). pastu sesi taklimat di jalankn seperti kem2 biase.. alt
iviti pertama ialah ice breaking..peh, ade ke patot komanden tu le panggil sape lahir bulan sept ke depan.. malu yang amat deh..xpe2..cover la ape lagi..xkn nk di ajo..da abs aktiviti da pembahagian kumpulan, tibalah masa pasang khemah..gila...bosa tau..tido dalam tu 4 orang je..alhamdulillah..x sempit..
malam 2 solat trawih la..kul 11.30 bru dapat tido..

2 sept 2010
- seawal 4.00 pagi da kena gegar.. adoi.. mengantuk lagi ni..xpelah..demi qiamullai.. pukul 8.00 pagi tu lepas ade ceramah tentang kematian..turuskan kepada praktikat pengurusan jenazah.. ciap ada model untuk mengkafankan dan memandikan jenazah..mm terpilih dari kalangan peserta jugak.. petang nya ada presantation game..wah len dari yang lain
..selalu main aja game yang da di sediakan.. tapi ini x.. setiap kumpulan tu sendiri kene cipta game sendiri dam presen tentang game tu..malam pulak, ade tadarus alquran.. team aku kane baca juz 8,18 dab 28..
pas makan malam tido la..to agak lewat..da kul 12++ mase tu..adoi..

3 sept 2010
- seawal 3.30 da kena bangun untuk qiamullai..sungguhpun begitu, hati, jiwa, semakin tenang tatkala solat di iringi bacaan alquran yang tidak putus2.. sumpah, aku sangat tenang menghadapinya..pagi pukul 8.00 ada ceramah tentang sembelihan..ciap praktikal menyembelih..aku tak turut menyembelih.. malu untuk menyembelih dengan tangan kidal.. mm xpe la..petang tu da mule kemas mengemas untuk majlis katam quran an mumbangan anak2 yatim..tak lupa juga latihan untuk pertandingan nasyid dan marhaban..fuh penat.. masing2 dah mula menunjukan penat yang amat sehingga naik radang nya.. haha.. tak apa.. semua tu aku akan rindu nanti.. malam tu, petandingan berlangsung..alhamdlillah.. ALLAH permudahkan segala urusan kami..mase tu tido nak dekat pukul 1 pagi.. dah letih sangat tahap ntah apa..

4 sept 2010
-seawal 3.30 pagi sudah di kejut mandi da berqiamullai..wah.. mengantuk.. tapi aku tau..ni la saat yang mereka tunggu2..nak balik..kan korang kan..amboi..selepas bukak khemah bekumpul semula untuk majlis penutup..mase tu timpalan pengarah pelajar johor datang.. lepas bagi sijil die pun bagi ceramah la.. da habis semua tiba lah masa yang x tahan ni..nk balih lah..haha..

apa2 aku akan merindui saat bersama korang selama 4 hari ni.. yang aku kembang ni.. orang asek ingan aku form4 jek(muda sangat kah??)..hehe..xpe la..bukan salah korang..yang penting ketenangan yang aku cari ada di sini..ada ni kem ini.. diri aku lebih dekat dengan tuhan.. jiwa aku lebih temteram dengan ayat2 suci alquran..wuduk di tubuh ku tidak pernah putus..thanks rakan2, facie2, guru2..juga mereka yang menjayakan program ini..

the crewz team 8 :
1) aku la (assistant)
2) zatul (leader)
3) niesa
4) hana
5) iman
7) mira
8) wardah
9) teha
10) huda
11) sarah
12) dilla
13) dayah


the crewz khemah 11 :
1) aku la
2) nadhirah
3) shafiqah
4) iman

semoga korang akan sucsess dalam apa jua keadaan.. ngat tuan timbalan pengarah kata ape??
ape yg dia cabar???
= kalau peserta kem ni stpm nanti dapat 4A dia nak buat kenduri ciap sembelih lembu kerbau.. so korang sahut la cabar yang telah dia buat.. at least, jagi kan kata-kata itu sebagai pembakar semangat.. sehingga bertemu lagi ya..
assalamualaikum.......(".)

1 comment:

Yang Bertakwa kepada ALLAH said...

salam...
heheh :D
moga2 kite dpt ketemu kembali..
pasal cabaran 2..
insyallah..
do the best :)