DOA KETENANGAN HATI #2

Assalamualaikum..

Hai.. bertemu lagi.. dalam kehidupan seharian kan, banyak tak masa yang kita bazirkan untuk benda-benda lagha?? banyakkan.. Tapi ada tak kita top-up balik dengan mendekatkan diri dengan Tuhan??

Waktu kita susah memang kita cari Allah sebab masa tu kita tau kita buat salah dengan Dia.. Tapi bila kita senang pun kita wajib ingat Allah.. sebab Allah yang bagi kesenangan kepada kita.. Jadi, tingkatkan doa, mintalah apa sahaja kepada Allah.. memang tu pun yang Dia nak..

Jadi, ni adalah doa seterusnya. Boleh diamalkan ketika belajar, bekerja, merasa susah, menikmati kesenagan.. Semuanyalah..

" Maha Suci Engkau, tidak ada yang kami ketahui selain daripada apa yang telah Engkau ajarkan kepada Kami; sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana." (Al Baqarah 32)

" Barang siapa yang bertaqwa kepada Allah nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barang siapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)-Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu." (Ath Thalaaq: 2-3) - ayat seribu dinar

" Maha Suci Tuhanmu yang mempunyai keperkasaan dari apa yang mereka katakan. Dan kesejahteraan dilimpahkan atas para rasul. Dan segala puji bagi Allah Tuhan seru sekalian alam." (Ash Shaaffat: 180-182)

" Cukuplah Allah menjadi penolong kami dan Allah adalah sebaik-baik pelindung." (Ali'Imran: 173)

Akhiri penutup doa ini juga selawat. Sebab selawat itu umpama setem yang nak membawa doa ke langit. Sebab tu kena buka dan tutup dengan selawat. Agar berkat. Amin.

hlovate[tunas]




No comments: