SEMAKIN PANAS!!!

Salam..

Agak lama tak mencoret sesuatu kat cini.. hanya bukak tanpa khabar berita.. dah 2 bulan rupanya aku kat penang ni..macam2 rasa dah kat sini.. bila hujung2 pertengahan sem ni mula lah macam2 nak kne buat.. kena test la.. kena jawab quiz la.. assignment la.. ala macam korang la budak u..

tapi masa masuk sini dulu2 fikir positif yang business ni senang je.. dah ada basic.. goreng2 letak kacang je.. tapi bila dah terasa bahang dan panas mula la rasa tak nak tido.. mula la rasa semua nya tak kena.. haa time tu la rasa tak cukup tanah nak pijak..

Tapi orang macam aku ni memamg la kepala refum ladi kan diamond.. tidur awal.. dalam bas tidur.. dalam kelas pen terlelap2.. haihhh!!! macam mana nak kurang kan rasa mengantuk ek?? tambah2 subject killer memang kena fokus.. tu pun syahid jugak.. memang spesies tak makan saman..

post yang lalu aku ada cakap nak bagitau pasal subject aku kan.. ok untuk sem ni memang banyak jugak subject.. ada subject killer.. baru sem 1 dah ada subject killer?? err untuk budak baru macam aku boleh la killer nye..

1) Economics - series aku suka subject ni sebab masa form 6 dah belajar.. sedikt sebanyak mamang tau la.. aku bersyukur ekonomi ni aku dah tau nak belajar ape walaupun hakikat mimpi ngeri dalam kelas dengan lecture yang superb kelajuan tahap 200km/j memang cannot go la...

2) Account - ok untuk subject ni antara subject baru bagi aku.. memang agak pening belajar.. nasib la dapat lecture muda freshy master.. boleh la ajar satu per satu.. buat nya dapat lecture otai mau nye syahid aku ni.. so far quiz ok.. tapi test mak ai.. tak cukup kaki tangan aku nk jawab.. macam nak terbang je rase..

haaa korang mesti nak tengok gambar je kan.. bukan nak baca pun..

budak u kompom tau ape ke mende ni..
alah, budak asrama pun tau la..
ni charlie name nye..
binatang kejam lagi kan tak beradab..
aku dah kena dah dengan menatang ni..


3) Information system development - subject ni aku dah belajar masa form 6 dulu.. dalam subject computing.. ade ke patut budak2 ni cakap aku blaja kat sekolah pondok.. sebab nama computing tu macam tak pena dengar aje.. haha... tapi ni belajar lebih mendalam dan tak buat system pun.. huh!!nasib baik..

4) Kesatria Negara - ha ni antara subject yang menyusahkan aku.. susah ke?? berapa ramai ang minat kawad?? walaupun ada tapi tak ramai.. kokurikulum la kiranya untuk sem 1 ni.. ade assignment, ade test and final exam.. hamek kau..

5) Principle Management - belajar pengurusan.. kalau kat form 6 ni dalam pengajian perniagaan 1 bahgian pengurusan.. ha tu la dia.. tapi ini lebih mendalam dan lebih memenngkan.. dulu tak fokus pn bende ni..

6) Law - ini subject killer bagi aku.. sebab kena hafal kes yang di bicara kan tu.. semput.. walaupun dah belajar masa pengajiam am dan pengajian perniagaan dulu, tapi ni lai mendalam.. ada kitab law nye lagi.. cannot go nye bila aku asyik tersengguk je dalam kelas ni..

7) Languange Enrichment - haa n series best.. masuk balik kelas darjah 1.. belajar macam mana nak gunakan past tense, future simple, progessive semua lah.. even is are the pn belajar balik.. tapi ini subject tak masuk dalam final.. sebelum final dah abis test dah..

8) Mandrian - haa ini subject wajib amek sebagai bahasa ketiga.. aku pilih mandrian.. haa lecture nye sungguh la sempoi abis.. wat lawak je kerja nye.. rupa nya dia mengajar di sekolah menengah.. inga lagi masa first blaja sampai nak demam.. minggu ke dua belajar sampai muntah.. nasib la.. bende wajib tu kita jadi kan sebagai sesuatu yang menyeronokkan kan..

ni time kem participant development program..
malam tema arabic..
pakaian ku di taja FAther and MOther (FAMA)..
ternyata itu baju raya ku tahun depan..
mahai wooo...


eh ada lagi gambar..
hehe..

ok lah.. aku dah mengantok kot.. nak tidur ni.. gudnite..as salam..

aku rindu pada geng blogger aku.. rindu weh.. rindu...

3 comments:

zUlaikha rAzak said...

i trmasuk x dlm geng blogger u?:P

Unknown said...

ngeh ngeh ngeh.. mst la.. mst la..kt kn geng..

Hawa Ahmady said...

sayang... muahh..! muah..!!