Perempuan cantik??? Perempuan tak cantik??

salam...

dahlama tak mencoret sesuatu kat blog kesayangan ni.. eh aku sayang kau ke??? haha.. abis la die sentap terus line macam siput trafic light jem kan.. ok bila kite bercakap pasal budak comwl, budak baik, budak sopan dan sewaktu kutu nye la kan... so whats on ur mind???kalau perempuan cantik mesti terbayang benda yang baik je kan.. perempuan tak cantik???

kalau perempuan cantik pendiam
----- waahhh..pemalu la die tu..sopan jek..
kalau perempuan tak cantik pendiam
----- eishh dah kenapa la dia tu kan bisu ke ape..

kalau perempuan cantik buat jahat
----- kesian die..agaknye ape masalah die ek..kalau la aku boleh tolong..
kalau perempuan tak cantik buat jahat
----- ei da la tak lawa, buruk perangai lak tu..tak de sivik betol..

kalau perempuan cantik tolong orang lelaki dalam kesusahan
----- wow!! ni la namenye heroin sejati..baik betul hati die..
kalau perempuan tak cantik tolong orang lelaki dalam kesusahan
----- alah.. saje la tu mnitak perhatian..

kalau perempuan cantik ada boyfren hensome
----- pergghhh memang sepadan lah diorg..untung laki tu..
kalau perempuan tak cantik ada boyfren hensome
----- dah kena guna2 ke laki tu?? kesian betul..

kalau perempuan cantik di tinggal kekasih
----- buta kayu ke ape mamat tu??awek penye lah lawa..
kalau perempuan tak cantik di tinggalkan kekasih
----- bagus lah..cermin sikit diri tu..

kalau perempuan cantik drive mercedes
----- ini simpanan vvip ni.. siapa la bela dia ni..
kalau perempuan tak cantik drive mercedes
----- anak orang kaya memang la bawak kereta mewah kan..

kalau perempuan cantik tuangkan air ke gelas lelaki
----- cam ni la boleh wat bini..rajin betul
kalau perempuan tak cantik tuangkan air ke gelas lelaki
----- saje lah tu nak ambik hati..gedik je..

kalau perempuan cantik sedang bersedih
----- sokey dear..saya boleh gembirakan hati awak..
kalau perempuan tak cantik sedang bersedih
----- ei mengada2 betol.. sikit2 nangis..

kalau perempuan cantik pandai masak
----- dah la cantik.. pandai masak lak tu..
kalau perempuan tak cantik pandai masak
----- sedap ke?? macam tak pandai masak je..

kalau perempuan cantik wat salah
----- xpe, saya maafkan awak..saya paham..
kalau perempuan tak cantik wat salah
----- cermin diri la dulu.. jangan harap la aku nak maafkan
begitulah pandangan sesetengah orang pada perempuan..terpulang bagi diri kita sendiri nak nilai macam mana.. ade bayak lagi lah pandangan orang ni.. kita ni siapa lah kan untk di bawa ke tempat yang adil.. begitu kah nasib perempuan j=hingga seterusnya???

4 comments:

ila said...

stuju n3 nie..
kalau x lawa semua nya x baik pasal dyee

aishah rahman said...

kan3...cm ni la nsib pmpuan dlm pndangan ssetangah org..

serizawa's said...

weiii..aku setuju gler...!!!!

aishah rahman said...

cik bon : ngahahah...chill la dear..