EMERGENCY RESCUE 1 | WATER CONFIDENT

Assalamualaikum..

Dah 2 sem aku duduk kat Uitm ni.. tapi rasanya ni la first time nak update anything pasal Uitm.. dulu selalu update pasal sekolah.. sekarang rasa nak update pasal Uitm.. perghhh first time ni..

Ok semalam aku join kelab UiRC program, Emergency Rescue 1, Water Confident. Serius pada mulanya aku agak2 jugk la nak join sebab banyak la sebab.. last2 bila fikir2 balik dan tengok betul2 tajuk program ni baru aku sedar.. water confident, means belajar berenang dan tak takut air.. hahaha.. baru nak sedar ye kak..

Time tu la aku baru sedar program tu bagus untuk aku.. sebab aku x pandai berenang wooo... mungkin tak banyak, sikit pun jadi la aku nak belajar berenang.. selain belajar berenang, ada belajar cara nak selamatkan orang.. dari situ kita tau situasi nak selamatkan macam mana.. tapi sama ada kita mampu menyelamatkan atau tak..

Bagi aku, memang susah nak belajar berenang ni.. tapi akan jadi senang kalau kita berani.. memang aku masih tak mampu nak berenang.. banyak kali lemas.. hahaha.. tapi sekurang2nya aku dapat buat bubble dalam air.. dan dapat terapung dengan baik.. haha.. yang tu good.. InsyaAllah kalau ada lagi aku akan join lagi.. sampai pandai berenang..huhu..

Tapi, masa aku lemas tudung terbukak tu, sesuatu dah terjadi.. kawan kesayangan aku nak selamatkan aku, tapi aku terentap tangan dia menyebabkan bahu dia terkehel.. perghhh.. tak tau nak kata apa lah kan.. risau sangat2.. confirm2 la sakit.. tak pe, aku rela urut bahu dia sampai baik.. sorry dear.. aku tak sengaja.. memamg la tak sengaja.. aku sayang ko.. haha..

kawan kesayangan.. tak sangka dah 2 sem dok serumah baru tau dia seorang kakak.. opss..
time training water confident..

time nak balik..
rakan seangkatn merangkap housemate..

very love mush them..

kenal dia ni??
ha ni nak cerita panjang..
tak tau la kenapa dari kecik 1 sekolah dengan dia, sampai masuk U pun 1 U dengan dia..

nak balik dah...bye..


kadang2, demi menjaga hubungan baik antara kawan, kita kena bertolak ansur dan rasional..

2 comments:

Anonymous said...

We stumbled over hеre coming from a different page and thought I shoulԁ check things out.
I likе what I see so now i аm following you.
Look forwаrԁ to loοking at your web ρagе fοг a seconԁ timе.


Fеel free to surf to my web blоg:
emergency plumbers birmingham

dari sisi hidupku said...

baru jumpa blog ni. tadi baca entry Selangit Biru, tengok cam kenal je mamat tu-Zahid. Satu kelas tapi lain kod.haha.